sobota, 13 grudnia 2014

423. Potrafisz otworzyć serce?

Wy­starczy otworzyć serce, aby mieć całą miłość, jakiej potrzebujesz. Nie ma potrzeby błądzić po świecie, żebrząc o miłość: „Proszę, niech mnie ktoś pokocha. Jestem taki samotny. Chyba nie zasługuję na miłość. Potrzebuję kogoś, kto mnie pokocha i dowiedzie, że jestem tego wart". Tymczasem miłość jest w nas sa­mych, tyle tylko że my jej nie dostrzegamy.
Widzisz, jakie dramaty wymyślają sobie ludzie, tyl­ko dlatego że sądzą, iż nie ma wokół nich miłości?
Pra­gną, wręcz umierają z pragnienia miłości, a kiedy za­kosztują jej, dostaną odrobinę od kogoś innego, od razu wpadają w nałóg. Uzależniają się i popadają w obsesję na punkcie miłości. A potem pojawiają się już prawdziwe dramaty: „Co pocznę, jeśli mnie porzuci?" „Nie mogę bez niej żyć!" I rzeczywiście nie mogą żyć bez swojego dealera, który podaje im codzienne dawki. Są spragnieni i dla tego okruszka miłości po­zwalają, żeby inni ludzie decydowali o ich życiu. Po­zwalają, by inni mówili im, co mają robić, a czego nie wolno, jak się ubierać, jak się zachowywać, w co wie­rzyć. „Kocham cię, pod warunkiem, że będziesz zacho­wywał się właśnie tak, jak chcę. Będę cię kochać, jeśli pozwolisz mi sobą rządzić. Będę cię kochać tylko wte­dy, kiedy będziesz dla mnie dobry. Jeśli nie, to odejdę".
Don Miguel Ruiz “Ścieżka miłości”

cytowane za Weronika Wer


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz