piątek, 13 grudnia 2013

294. Wybór, to rezygnacja

"Pewnego razu człowiek przyszedł do Salomona i powiedział:
- Pomóż mi, królu! Mój syn musi dokonać wyboru między dwiema kobietami, a ja nie mogę patrzeć na jego rozterki.
Król spojrzał w niebo i rzekł:
- Wybór nie jest tym, co wybieramy. Wybór jest tym, z czego rezygnujemy. W jaki sposób zarabiasz na życie?
- Jestem kamieniarzem. Tak zdecydował mój ojciec.
- Twój ojciec decydował inaczej, - odparł Salomon. – Twój ojciec myślał: czy nie byłoby lepiej, gdyby mój syn był stolarzem? Czy nie ma dość zdolności, by stać się rybakiem?
- Jak to? – spytał człowiek.
- Za każdym razem, gdy coś wybierasz – rezygnujesz z pozostałych rzeczy. Danego nam czasu nie starczy,
by opanować wszystkie umiejętności, posiąść całą wiedzę, skosztować wszystkiego i poznać wszystkie kobiety. Przyjmij zasadę, by zawsze wiedzieć z czego rezygnujesz. To uchroni cię przed nikczemnymi wątpliwościami
i zbędnym rozczarowaniem. Pamiętaj o tym, a twoja droga będzie czysta i prawdziwa.
Człowiek podziękował i wyszedł. Salomon spojrzał na oddalającego się mężczyznę i szepnął:
- Wiedz jednak, że wybór nie istnieje". 

Khalil Gibran
fot. ucilito

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz